نقره نما اصفهان و قیمت خرید ظروف شبه نقره

خرید ظروف شبه نقره،نقره نما،ملیله کاری،آبکاری نقره به قیمت ارزان و ارسال فوری به سراسر کشور


اپلیکیشن صنایع دستی

اپلیکیشن صنایع دستی

صنایع دستی اهواز چیست؟

  • نویسنده: امید حسینی

صنایع دستی اهواز چیست؟ صنایع دستی و سوغات اهواز را می توان از طریق فروشگاه صنایع دستی در اهواز سفارش داد. همچنین خرید آنلاین محصولات راه ساده تری برای مشتریان و علاقه مندان به دست سازهای جبوب کشورمان می باشد. میناکاری روی طلا یکی از هنرهای مردمان خونگرم استان خوزستان بشمار می رود. با توجه به گوناگونی قومیتی در این استان صنایع دستی خوزستان از سری محصولات کاربردی و مفید در زندگی روزمره بشمار می روند. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری راجع به دست سازهای مردمان خونگرم استان خوزستان بدست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

تماس با واحد فروش: 09019277512

فروشگاه صنایع دستی اهواز

فروشگاه صنایع دستی اهواز شامل محصولات مورد نیاز و کالاهای تزئینی مورد توجه علاقه مندان به هنرهای ایرانی می باشد. فروشگاه صنایع دستی در اهواز بصورت آنلاین مشغول به فعالیت بوده و ارسال سفارشات به سراسر کشور انجام می گردد. بازار صنایع دستی اهواز نه تنها مورد توجه مردم این شهر،بلکه مورد توجه تمام مردم خوزستان قرار گرفته است.صنایع دستی استان خوزستان شاخصه های مشخصی دارد و بسیاری از آنها وابسته به فرهنگ غنی این منطقه از کشورم می باشد.

صنایع دستی اهواز چیست؟

باکس ست گلدان مسی میناکاری 20 سانتیمتری

ست گلدان مسی میناکاری

بشقاب میناکاری 30 سانتی با جعبه مخمل

بشقاب میناکاری با جعبه مخمل

لوح تقدیر میناکاری شده

تابلو لوح تقدیر میناکاری

تابلو میناکاری اصفهان طرح مشبک

تابلو میناکاری اصفهان

صنایع دستی خوزستان

صنایع دستی اهواز از نفیس ترین و زیباترین مدل صنایع دستی کشور است که شامل انواع بافتنی، فلزات تزیینی، زیورآلات و وسایل دکوری بوده و گردشگران زیادی هر ساله به عنوان سوغاتی یا وسیله تزیینی و حتی کادو خریداری می کنند.اهواز یکی از زیباترین و شناخته شده ترین شهرهای کشورمان است که با رود کارون، لباس های سنتی عبایه زنانه و دشداشه مردانه و جاذبه های گردشگری زیبای آن می شناسیم مهد صنایع دستی است که در نوع خود بی نظیر است.

اپلیکیشن صنایع دستی

قطعا در سفر به این شهر اگر به دنبال خرید سوغات و صنایع دستی اهواز باشید باید لیست کاملی از آن داشته باشید. قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کرد که مقصود از صنایع دستی خوزستان شهر اهواز آن دسته از محصولاتی هستند که در درجه اول تمامی پروسه تولید آنها با دست انجام می شود از طرفی یا اصالت آنها به این منطقه بر می گردد یا به علت داشتن طرح و نقوش متفاوت در این شهر رواج پیدا کرده و با نام صنایع دستی اهواز می شناسند. در ادامه لیستی از انواع صنایع دستی اهواز را مشاهده می کنید.با توجه به ویژگی که در خصوص انواع صنایع دستی اهواز برشمردیم در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

صنایع دستی اهواز چیست؟

صنایع دستی و سوغات اهواز

• میناکاری روی طلا

در معرفی صنایع دستی اهواز باید به زیورآلات خاص این شهر هم بپردازیم که همان میناکاری روی طلاست. برای این کار ابتدا روی طلای با عیار مناسب (عیار 22) و نقره با عیار 92% طرح و نقش مدنظرشان را اجرا کرده و سپس روی آن پودر مینا می ریزند و با حرارت به شکل لعاب ذوب شده در می آورند. طلا چون اکسید نمی شود بنابراین طرح و جزئیات به خوبی مشخص هستند و در طی سالیان طولانی دست نخورده و بدون تغییر باقی می مانند. طرح های میناکاری روی طلای اهواز با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه و همچنین بین النهرین انتخاب شده که معروفترین آنها نخل، کاروان شتر، شیر سنگی بابل، پل سفید اهواز، طاق کسری، تاج گل، گل یاس، بلم و قایق هستند.

به میناکاری اهواز، میناکاری صبی هم می گویند که در سال 91 به ثبت ملی هم رسیده است. دلیل نامگذاری میناکاری روی طلای اهواز به مینای صبی که جزو صنایع دستی نفیس این شهر است این است که توسط صائبیان مندایی ابداع گردید و نسل به نسل منتقل شده است. محصولات میناکاری روی طلای اهواز شامل کلیه زیورآلات زنانه و مردانه است.

ست شکلات خوری فیروزه کوبی و ترمه

ست شکلات خوری فیروزه کوبی و ترمه

گلدان فیروزه کوبی اصفهان ارتفاع 20 سانتی متر

گلدان فیروزه کوبی اصفهان

ست اداری خاتم کاری اصفهان

ست اداری خاتم کاری اصفهان

آینه چوبی خاتم کاری نقاشی گل و مرغ

آینه چوبی خاتم کاری نقاشی گل و مرغ

• قلم زنی اهواز
از دیگر صنایع دستی اهواز خوزستان، قلم زنی است هر چند در بسیاری از شهرهای دیگر کشورمان هم رواج دارد مثل تبریز که قلمزنی بسیار معروفی دارد. قلمزنی به طور خلاصه به هنر ایجاد طرح و نقوش بر روی فلزات مختلف به کمک قیر و چکش و قلم گفته می شود. ظروف قلمزنی در دسته صنایع دستی فلزی است که با توجه به این ویژگی، ماندگاری و دوام بالا از ویژگی های اصلی و نقطه تمایز آنها محسوب می شود. صنایع دستی قلمزنی اهواز به شکل ظروف مصرفی، تابلوهای هنری و پلاک های قلمزنی شده به فروش می رسند.

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

• بوریابافی

یکی از مزایای نی های مرداب خوزستان این است که اهالی این خطه از آنها به عنوان زیرانداز حصیری استفاده می کنند. بوریابافی از جمله صنایع دستی در اهواز است که به علت بافت زمخت و بسیار محکم نی ها توسط مردها انجام می شود و عملیات بافتن آنها توسط زنان امکان پذیر نیست. البته از بوریا به عنوان پوشش سقف هم استفاده می کنند که در مواقع بارندگی حجیم شده و اجازه ورود رطوبت را نمی دهد و در گرما نیز به گردش هوا کمک می کنند. بد نیست بدانید که محصولات بوریابافی عمدتا فروشی نیستند و توسط مردم بومی این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار صنایع دستی اهواز

• عبابافی

عبابافی یکی از قدیمی ترین صنایع دستی شهر اهواز است که تقریبا از 500 سال پیش شروع شده و هنوز هم محصولات آن به عنوان لباس سنتی مردم این مرز و بوم استفاده می شوند که بسیار زیباست. در گذشته عبابافی علاوه بر اهواز در شهرهایی مثل دزفول، بهبان، شوش و سوسنگرد هم رواج داشت که امروزه به دلیل خود مصرفی و جنبه فروشی نبودن در شهرهای اهواز، سوسنگرد و بهبان انجام می شود. رنگ عباها عمدتا خرمایی، شیری، سیاه و خاکستری است. جنس عبا در دو نوع نخی نازک برای تابستان و تار و پود متراکم برای زمستان بوده و از این جهت در تمام طول سال از آن استفاده می کنند. عبابافی مشهورترین و شناخته شده ترین صنایع دستی اهواز در زمینه نساجی است.

• دشداشه بافی
دشداشه به لباس های سنتی و عربی مردمان اهواز گفته می شود که جزو صنایع دستی اهواز نیز محسوب می شود. بنابراین اگر مایل هستید برای خرید سوغاتی لباس های محلی خریداری کنید، این لباس ها را که جزو صنایع دستی معروف اهواز هستند توصیه می کنیم.

صنایع دستی اهواز چیست؟

ست دوتایی گلدان مدادی ملیله کاری

جفت گلدان ملیله کاری

قاب بشقاب قلم زنی اصفهان قطر 30 سانت

قاب بشقاب قلم زنی اصفهان

گلدان مس و پرداز سایز 30 سانتی متر

گلدان مس و پرداز با جعبه مخمل

آجیل خوری سایز 11 مس و نقاشی تشعیر آقاجانی

آجیل خوری مس و نقاشی تشعیر

• کپوبافی

از جمله صنایع شهر اهواز که به عنوان سوغاتی نفیس و قیمت مناسب هم خریداری می کنند، محصولات کپوبافی است. به علت اینکه این محصولات شبیه به سر انسان هستند و فرم کروی دارند به آن کپو می گویند که به معنای سر و کله است. برای کپوبافی از گیاه کرتک استفاده می کنند که چون در باتلاق های این منطقه رشد می کند جزو صنایع دستی اهواز بوده و سالیان طولانی است رواج دارد. نکته بسیار جالب و مزیت مهم محصولات کپوبافی این است که آفت نمی زنند و دوام و ماندگاری بالایی دارند. عمدتا کپوبافی توسط بانوان انجام می شود و با کامواهای رنگی به شکل حرفه ای، ذوق و سلیقه و هنرمندی خود را به رخ می کشند. زیبایی این ظروف بسیار بالاست و عمدتا به شکل تزیینی استفاده می گردند.

صنایع دستی اهواز چیست؟

صنایع دستی استان خوزستان

• گلیم بافی اهواز
گلیم بافی جزو صنایع دستی در اهواز و البته در دسته ارزشمندترین آنها نیز قرار دارد. گلیم بافی اهواز به لطف تلاش و همت زنان و دختران روستایی و عشایری هنوز رواج دارد و منسوخ نشده است. بافت گلیم و داربافی آن شبیه به فرش است اما پرز ندارد و هر منطقه اهواز با طرح و نقش خاص خود گلیم بافی دارد. به عنوان مثال روستایی های عرب نشین اهواز گلیم هایی می بافند که جنس تار و پود آنها پشمی است و از رنگ های سرمه ای، آبی، سفید، قرمز، صورتی، سبز و نارنجی استفاده کرده اند. طرح و نقوش آنها نیز یا به فرم اشکال هندسی است یا از ذهن و خلاقیت خود استفاده کرده اند. معروف ترین نمونه گلیم بافی صنایع دستی در اهواز در منطقه هتفکل بافته می شود.

• قلم نی

ساخت قلم نی از دیرباز تتاکنون جزو صنایع دستی میراث فرهنگی اهواز بوده که شاید قدمت آن به هزاران سال برسد. این قلم نی ها از نی های اطراف رودخانه های دزفول و اهواز ساخته می شوند و بسیار مقاوم هستند. بنابراین اگر خودتان به خوشنویسی علاقه مند هستید یا به هنر خاصی علاقه مندید یا برای فردی قصد خرید سوغاتی دارید، قلم نی صنایع دستی اهواز و دزفول بهترین گزینه است.

تندیس میناکاری اصفهان طرح ثنا

تندیس میناکاری طرح ثنا

تندیس گلدان میناکاری طرح صبا

تندیس گلدان میناکاری طرح صبا

تندیس میناکاری شده اصفهان طرح رها

تندیس میناکاری طرح رها

تندیس میناکاری چهار قل

تندیس میناکاری طرح چهار قل

• احرامی بافی

یکی دیگر از صنایع دستی معروف اهواز، پارچه های احرامی هستند. احرامی پارچه هایی با تار پنبه و پود پشمی هستند که به عنوان سوغاتی هم خریداری می شود. احرامی پارچه هایی بسیار زیبا با طرح های مختلف و رنگ های متنوع مثل سبز، قرمز، زرد، سرمه ای، نارنجی و سایر رنگ های روشن است. اگر به فکر خرید صنایع دستی اهواز به عنوان سوغاتی کاربردی هستید، پارچه های احرامی انتخاب خوبی هستند.

• خراطی

خراطی یکی دیگر از صنایع دستی خوزستان اهواز است که به هنر ایجاد طرح و نقش بر روی بدنه چوبی ظروف با ابزار مخصوص می گویند. جالب است بدانید که به دلیل استقبال زیاد مردم بومی و همچنین گردشگران، هنرمندان شهرهای دزفول و بهبان نیز دست به تولید ظروف صنایع دستی خراطی زده اند. نکته جالب اینجاست که جنس ظروف از چوب های درخت سپیدار و توسکا انتخاب شده تا در برابر نم و رطوبت مقاوم باشند. ابزارهای مورد نیاز خراطی شامل اره، مته و دستگاه خراطی است. محصولات خراطی عمدتا شامل مبل، گهواره، گلدان، ظروف تزیینی و تابلوها هستند که سوغاتی بسیار خوبی هم محسوب می شوند.

خرید صنایع دستی اهواز

برای خرید صنایع دستی اهواز به عنوان سوغاتی، یادگاری یا وسیله زینتی در منزل و محل کار چندین راه پیش روی شماست.خرید از بازارچه دائمی صنایع دستی اهواز که در خیابان امام شرقی و جنب بانک کشاورزی است و شما می توانید در تمامی طول سال و کلیه روزها برای خرید صنایع دستی اقدام کنید. تعداد زیاد غرفه ها و تنوع بالای صنایع دستی شما را متحیر خواهد کرد. بازارچه صنایع دستی اهواز محل مناسبی برای خرید با قیمت مناسب است. از طرفی بازار صنایع دستی اهواز هم محل فعالیت افراد قدیمی این حوزه است که بعضا اساتید و هنرمندان صنایع دستی هم هستند و می توانید با خیال راحت خرید کنید.روش دیگر شرکت در نمایشگاه صنایع دستی اهواز است که هر ساله همزمان با روز جهانی صنایع دستی در خرداد ماه بر پا می شود.

شما می توانید محصولات صنایع دستی شهر اهواز را در بیش از 34 نمونه مختلف مشاهده کرده و در صورت نیاز به شکل تکی یا عمده خریداری نمایید.خرید از فروشگاه صنایع دستی اهواز مثل فروشگاه های اینترنتی یا فروشگاه هایی که نسخه آنلاین مغازه ها و دکان های بازاریان هستند یا به شکل مستقل و از طریق همکاری با اساتید یا استفاده از نظرات آنها و نظارت مستقیم محصولات با کیفیت به فروش می رسانند روش بعدی پیشنهادی ماست. برای تهیه صنایع شهر اهواز در هر نقطه کشور که باشید می توانید با کمک فروشگاه صنایع دستی در اهواز به سادگی چند کلیک خرید خود را نهایی کرده و حتی ضمانت نامه کیفی بگیرید.فروشگاه صنایع دستی اصفهان با امکان خرید آنلاین این امکان را به راحتی فراهم ساخته است. این فروشگاه مرکز صنایع دستی اهواز است و کلیه محصولات با کیفیت صنایع دستی را با قیمت مقرون به صرفه عرضه می کند.

قیمت صنایع دستی اهواز

اگر قصد سفر به اهواز را دارید و می خواهید پس از بازدید از جاذبه های بی شمار و بی نهایت زیبای آن، برای خرید سوغاتی یا لوازم دکوری و تزیینی منزل و محل کار اقدام کنید، صنایع دستی اهواز را توصیه می کنیم که قیمت مناسبی دارند. قیمت صنایع دستی اهواز به عواملی مثل نوع و مدل، نوع طرح و نقوش، درجه مرغوبیت و کیفیت، برند سازنده یا تولیدی هنرمندان به صورت شخصی و خانگی و تعداد کالای خریداری شده بستگی دارد. اما مساله مهمتر از قیمت، کیفیت صنایع دستی خریداری شده است که فروشگاه صنایع دستی اصفهان با تلفیق کیفیت بالا و قیمت پایین، ارزنده ترین و بهترین خدمات را ارائه کرده است.

  • نمایش : ۳۱۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی